Partnerközpont
3. ADMIN FELÜLET
3.1. FELHASZNÁLÓK
A Felhasználók menüpontban kilistázva tekinthető meg, illetve exportálható Excel táblázatba a teljes
felhasználói tábor. Amennyiben több mint 500 felhasználó van, a teljes listát csak a táblázat alatt
elhelyezett linken lehet elérni – így el lehet kerülni, hogy egy 5000-es listától mindig lelassuljon a
böngésző. Ugyanez a megoldás található a tranzakcióknál is. A falhasználónévre kattintva tekinthető
meg a profil, ahol módosítható a rang: Adminisztrátor, Felhasználó, Partner (amennyiben a Partner
modul aktív), vagy Blokkolt. Utóbbi esetben nem léphet be az oldalra.
3.2. AJÁNLATOK
Itt listázható, illetve exportálható az összes ajánlat, valamint a hozzáadás is ebben a menüpontban
történik. Ajánlat szerkesztéséhez a címére kell kattintani. A Permalink mező tartalma automatikusan
frissül a cím módosításával, de kézzel is lehet módosítani, SEO megfontolásból (ezzel lehet majd az
adott ajánlatra hivatkozni a későbbiekben: deal/permalink.html – FONTOS, hogy a permalink ne
tartalmazzon szóközt és ékezetet!). Az ajánlat érvényességét egy naptárban lehet kiválasztani.
Lehetőség van „jövőbe” indítani ajánlatot: ekkor nem jelenik meg addig, amíg érvényessé nem válik,
így időzíthetőek az egyes ajánlatok. A rövid cím az ajánlat „házon belüli” megnevezése, tehát az
admin felületen, pl. az ajánlatok listázásánál ez a cím fog megjelenni az ajánlat hosszú címe helyett.
Lehetőség van válogatni az elérhető fizetési módok között. Erre például jótékonykodásnál lehet
szükség, ahol a vásárlások nem termelnek bevételt – a bankkártya-elfogadó oldalak viszont kérnek
jutalékot a tranzakciók után. A Minimum, Maximum vásárlási limitnél alapértelmezett érték a „0”,
ekkor nincs minimum/maximum érték beállítva. Ha a Foglaló modul aktív, külön meg lehet adni a
helyszínen fizetendő összeget is.
FONTOS, hogy ez esetben a teljes kupon árat NEM kell feltüntetni, csak a foglaló és a helyszínen
fizetendő árat – a rendszer ennek a kettőnek az összegét fogja kiírni, illetve a százalékot is ebből az
értékből fogja számolni. Ha például az eredeti ár 10Ft, a kedvezményes ár 5Ft, amiből 2Ft a foglaló és
3Ft a helyszínen fizetendő, akkor az adminfelületen csak az eredeti árat, a foglalót (mint Akciós ár), és
a helyszínen fizetendő árat kell feltüntetni.
A helyszínnél a beváltóhely koordinátáit kell megadni, illetőleg üresen kell hagyni, ha nem
értelmezhető helyszín az ajánlathoz (pl. webshop). Itt módosíthatóak a városok, a „Szerkesztés”
linkre kattintva. „Minden várost”, „Országost” nincs értelme beírni, mivel a szoftverbe beépítve
szerepel egy „gyűjtőváros”, amit kiválasztva az ajánlat minden felsorolásban szerepelni fog. Törléshez
a város nevét üresen kell hagyni. A Kupon szekcióban állítható be a kupon érvényességi ideje, és mik
a kupon felhasználási utasításai – ezek az adatok a kuponon fognak szerepelni. A Leírások alatt
található az összes szöveges szerkesztő. Igény esetén a dobozokat át lehet nevezni, illetve hozzá is
lehet adni továbbiakat. Az RSS adatok az oldal hírfolyamában fognak megjelenni, amire pl. a
kupongyűjtő oldalaknak van szüksége. Ha a Keresőoptimalizálás modul aktív, itt lehet megadni a
speciális, keresők számára elhelyezett tartalmakat. A META leírás az ajánlat fejlécében fog szerepelni,
az egyéb hivatkozásoknál pedig az ALT és TITLE attribútumokat lehet módosítani (ezek fognak az
oldalsó „További kuponok” szekcióban, illetve az ajánlatok listázásánál megjelenni). Lehetőség van
ajánlatokat kiemeltként kezelni: ekkor a jobb oldali lista tetején fog szerepelni, listázáskor is előre
kerül, nagyméretű képpel, illetve ez az ajánlat fogja a látogatókat fogadni. A Képkezelés gombra
kattintva lehet feltölteni képeket az ajánlathoz. A feltöltés után lesz lehetőség az átméretezésre: a
képre kattintva, és az egeret húzva szaggatott vonallal jelenik meg a kivágandó rész (a kijelölés
arányain nem lehet változtatni, ezek a dizájnban megszabott mérethez igazodnak). Amennyiben a
kijelölt rész kisebb, mint amekkorára szükség lenne, a szoftver felnagyítja – ezért célszerű nagyobb
területet kijelölni.
Készül egy bélyegkép (25 KB), illetve egy nagyobb változat (110 KB). Az eredeti fájl nem kerül
eltárolásra, így nem gond, ha 2-3 MB méretű képek kerülnek feltöltésre, a szerveren nem fognak
helyet foglalni. Minden ajánlathoz tartozik egy főkép, ami a listázásnál, illetve a jobb oldali panelen
reprezentálja az ajánlatot. Amennyiben a Keresőoptimalizálás modul aktív, lehetőség van az egyes
képek ALT attribútumát módosítani, ami az ajánlat megtekintésekor fog megjelenni. Lehetőség van
az ajánlatok leírásába videót integrálni. Ehhez az adott videó EMBED kódját kell kimásolni (Youtube
esetén a videó alatt Megosztás / Beágyazás), ami egy pár soros HTML kód – és beilleszteni az adott
szövegdoboz forráskódjába. Ezt a szerkesztőléc jobb oldalán lévő kacsacsőrrel jelölt ikonnal lehet
elérni. Figyelem: a videó nem alkalmazkodik a weboldal méreteihez, így előfordulhat, hogy
szétcsúszik miatta az oldal! 3.3. KUPONOK Az ajánlatok menüpontban az egyes ajánlatoknál
tekinthetőek meg a vásárolt kuponok. Exportálni lehet a kuponokat adminisztrációs célokra, illetve a
partner számára. Utóbbi csak a vásárló nevét, és a kupon kódját tartalmazza, míg előbbi az összes
adatot.
A felhasználó kuponjára rákerül egy egyedi ellenőrző kód, amiről a partner csak a kupon beváltásakor
szerez tudomást, az adminisztrátor számára exportált kuponok mellett viszont szerepel. Ennek az
ellenőrző kódnak a bemutatásával tudja igazolni, hogy valóban beváltotta a felhasználó a kupont.
Amennyiben a Partner oldali felület aktív, az Ellenőrző kódot a saját felületükön keresztül adhatják
meg. A partnereknek is szükséges regisztrálni az oldalon, majd ezt követően az adminisztrátor
„partner” rangú felhasználóvá teszi őket. Ezt követően a partnerek (bejelentkezés után) a
profiljukban lévő „Ajánlataim” linkre kattintva tekinthetik meg az ajánlataikat: státusz, illetve eladott
kuponok száma. Utóbbira kattintva listázhatóak és exportálhatóak a vásárolt kuponok, illetve itt
történik a kupon beváltása is – a Kupon és az Ellenőrző Kód megadásával. A vásárlók értesítése
menüpontban e-mailt lehet küldeni az összes vásárlónak: pl. meghosszabbított kupon érvényesség,
törölt ajánlat, stb. Lehetőség van kézzel kuponokat hozzáadni: ekkor csak a felhasználó azonosítóját
kell megadni. A tranzakció átutalásos lesz, és egyből sikeresnek lesz könyvelve – tehát sehol nem lesz
jelezve, hogy nem történt valódi kifizetés.
3.4. TRANZAKCIÓK
A tranzakciók kezelése menüpontban, a tranzakció azonosítójára kattintva, illetve az azonosítóra
való kereséssel tekinthetőek meg a tranzakció adatai. Az azonosító tartalmazza az ajánlat, a
felhasználó azonosítóját, egy időbélyeget, és egy véletlenszerű számot: így nem lehet két egyforma
vásárlás, ugyanakkor az azonosító alapján is visszakereshető, hogy ki mit vásárolt.
Kártyás fizetésnél semmi teendő nincs, átutalásosnál viszont az adminisztrátornak kézzel kell
igazolnia, hogy a pénz megérkezett a számlára (a vásárló által megadott tranzakció azonosító alapján
lehet beazonosítani a vásárlást). A „Megjött a pénz” gombra kattintva az ajánlat státusza „Sikeres”
lesz. Amennyiben nem gyűlt össze a minimum vásárló, és lejárt az ajánlat, a státusza „Visszatérítésre
vár” lesz. Ebben az esetben is kézzel kell igazolni, hogy az adminisztrátor visszautalta a felhasználónak
a vásárlás összegét a „Pénz visszautalva” gombra kattintva. Ezután a státusz „Visszatérítve” lesz. Ha a
felhasználó, vagy a megajándékozott nem kapta meg valamiért a kupont, vagy újraküldést kér, itt
lehet elintézni. A következő CRON futáskor fognak kimenni a levelek. Amennyiben nem érkezik meg a
pénz egy bizonyos határidőn belül, a „sztornózás” gombra kell kattintani, ezzel törlődik a kupon, és
érvénytelenedik a vásárlás.
Kártyás fizetésnél semmi teendő nincs, átutalásosnál viszont az adminisztrátornak kézzel kell
igazolnia, hogy a pénz megérkezett a számlára (a vásárló által megadott tranzakció azonosító alapján
lehet beazonosítani a vásárlást). A „Megjött a pénz” gombra kattintva az ajánlat státusza „Sikeres”
lesz. Amennyiben nem gyűlt össze a minimum vásárló, és lejárt az ajánlat, a státusza „Visszatérítésre
vár” lesz. Ebben az esetben is kézzel kell igazolni, hogy az adminisztrátor visszautalta a felhasználónak
a vásárlás összegét a „Pénz visszautalva” gombra kattintva. Ezután a státusz „Visszatérítve” lesz. Ha a
felhasználó, vagy a megajándékozott nem kapta meg valamiért a kupont, vagy újraküldést kér, itt
lehet elintézni. A következő CRON futáskor fognak kimenni a levelek. Amennyiben nem érkezik meg a
pénz egy bizonyos határidőn belül, a „sztornózás” gombra kell kattintani, ezzel törlődik a kupon, és
érvénytelenedik a vásárlás.